Tuesday, July 04, 2006

Idag ringde S, dottern, från sin pojkvän. Hon är där denna veckan. Hon hade fått ett jättefint armband av pojkvännens föräldrar, och ett från hans storasyster som varit i Turkiet. Hon hade också hittat en klänning på Indiskan, som hon hade köpt. Så reskassan var slut... eller i det närmaste. Pojkvännens mamma hade velat köpa den till henne, gud vad snälla dom är mot henne. Men jag ska sätta in pengar på hennes konto imorgon.
Imorgon brakar festligheterna loss här i vår lilla stad. Det börjar med sommarmarknad. Det är väldigt populärt för hela stan blir full av folk. Ska försöka undvika att gå på den... blir bara att jag köper såna goa marknadskarameller och trycker i mej, känner att jag unnar mej lite väl mycket nuförtiden. Vill ju gärna komma i samma kläder till hösten som jag hade förra året. Är usel på att motionera. Nu är det helt enkelt för varmt. Men ska försöka vara lite duktigare på min semester.
Jaha, ikväll ska jag se semifinalen mellan Tyskland och Italien. Får väl kolla lite på allsången emellanåt, får se om Carola gör en ny "kupp".... allt står nog inte helt rätt till i den lilla hjärnan. Hoppas hon inte slänger en kruka denna gången på någon i publiken.
Sonen har hittat värsta tv:n han ska köpa för sina pengar han tjänar i sommar. Han får bestämma själv vad han ska göra med sin förtjänst. Men jag var rätt duktig det året jag jobbade innan jag fick ta körkort, betalade nämligen det helt och hållet själv.
Dagens outfit: linne från InWear, brodyr-omlottblus från H&M, brodyrkjol från H&M.

No comments: