Saturday, July 29, 2006


Så då har man haft semester i en vecka. Det sägs att det är den tiden det minst tar att varva ner. Jag kan ju inte säga att jag var särskilt uppvarvad, var extremt lugnt på mitt jobb, men det är å andra sidan inte heller särskilt nyttigt, att ha för lite att göra.
Har tillbringat hela första veckan på stranden, i alla fall på förmiddagarna. Har gjort kaffe, tagit med frukost och tidning ner och bara njutit. Så skönt på morgonen att ha stranden för sej själva, E har varit med. Så underbart att höra vågornas skvalp. Sen vid lunchtid är det slut med det, då hör man ingenting förutom alla människor som låter.
Förra helgen var rolig när familljen från Jönköping var här. Vi har alltid kul ihop. Jag och A spelade kort med pojkarna. Lite kubb också, fast med tjejerna då.
Igår var E och jag ute på vift. Vi åkte till Helsingborg för att ta färjan över. Nu förstår jag varför jag kom fel förra gången, när S och jag var där. Dom har ändrat avfarten, så man kan inte åka upp på parkeringen jämte där man åker på färjan. Två gånger körde jag fel när S och jag skulle åka över, så vi åkte till Väla istället och shoppade loss. Men igår vände jag och så parkerade vi från andra hållet. På färjan över mötte E en massa bekanta från sin militär-tid, människor från Norrland, men nu boende i Enköping. Konstigt ändå att man ska träffa folk man inte sett på många år på en färja över till Danmark, Helsingör är inte särskilt stort heller så vi sprang på dom hela tiden och minsann tog vi samma färja tillbaka. Köpte en stickad kofta (IGEN) på H&M, en grå fin med klädda knappar. Hur många koftor har jag nu att ha i höst och vinter? MÅNGA. I ett parfymeri vi tittade in i ville en tjej sminka oss.... E ville inte, men jag gick med på det. Så jag köpte en rouge också. Och så godis på båten och lite vin i Danmark. När vi skulle köra hem kom jag på den utmärkta idén att åka till Ikea på Väla, men nej... jag hittar inte dit, fattar inte hur man tar sej dit från centrala Hbg. Så jag körde till Malmö istället och efter att ha kört fel åtminstone en gång kom jag plötsligt rätt på Bulltofta och Ikea. Där köpte jag en pläd, glas och lite doftljus. Vi åt middag där också. Så det var en riktig heldag.
Dagens outfit: mockakjol från Lindex, top från Jackpot

No comments: