Friday, July 19, 2013

Idag har jag och E gjort en Österlen-tur, underbart väder och så skönt har vi haft det. Vi började med pizza på Friden, ett härligt ställe mitt ute vid vägens ände, vi hade t o m lite svårt att hitta dit, man skulle svänga av vid Kivik, men vi svängde av på fel ställe och fick lite extra sightseeing. Goda stenugnsbakade pizzor och det var ett jättehärligt ställe med porslin och möbler i alla de sorter, man kunde sitta ute på en fin veranda och där var blommor, äppleträd och höns som gick en liten bit därifrån. Sen körde vi vidare mot Simrishamn, där var jättemycket folk, vi promenerade lite och tog sen en fika, kaffe med hallonpaj. Vi åkte tillbaka mot Kivik, svängde av och körde längs havet och kom till Vitemölla och fick se det berömda Badhotellet, vilket lyxigt ställe, man kan bo där och gå bara en liten bit och bada i havet. Sen blev det färd till Haväng, gud vad vackert och fridfullt där var. Ängen övergår till hav, jag satt på ängen och E tog ett dopp. Det enda man hör är vinden och vågorna. Inte ett annat ljud, jättevackert och det har varit så fint väder. En underbar välbehövlig dag.

2 comments:

Åsa said...

Åh så mysigt :)
Då ska jag bege mig dit oxå :)
Kramar Åsa

ime said...

Ja hoppas ni får en underbar tur!
Kramar