Tuesday, July 02, 2013

Tisdag

Vilken dag - igen. Har jobbat, åkte halv nio i morse, full fart idag igen. Kvart över fem hade jag och S stämt möte, då hade hon hämtat bilen vi skulle använda till att flytta J:s säng. När hon kom, i en stor lastbil kändes det som, så kunde jag inte hålla mig, jag skrattade så jag grät - bara synen av lilla S i en sån stor bil rattandes som hon aldrig gjort nåt annat, jag kunde knappt ta mig in i bilen som jag skrattade - då hade hon stannat på ett ställe där man egentligen inte fick stanna och jag skulle ju bara snabbt slinka in, men det gick inte. Det var ett högt steg upp för att ta sig in, inte lyckades vi heller förstå hur vi skulle fälla ner den baktill (hörs att vi inte är några lastbiltyper), så vi fick lyfta sängen HÖGT för att få in den. Det jobbigaste var att få upp den ur S:s förråd för den trappan var smal och svängd. Gick lättare sen att få in den i J:s lägenhet även om det också var lite trixande. Sen åkte vi till Nova och åt en varsin bakad potatis, jag köpte också lite färska blommor till hans lägenhet och vi bäddade och gjorde fint. Imorgon ska lägenheten fotograferas. Sedan körde vi och lämnade bilen och promenerade till tåget.
Veterinären har ringt, Svala äter om dom matar henne, dom tyckte att hon gärna fick vara kvar en dag till på sjukhuset och det känns säkrast. Så jag planerar att hämta hem henne imorgon efter jag jobbat klart, ska nämligen jobba imorgon igen, oplanerat, men glad för att jag får jobba så mycket som möjligt. Jag gillar verkligen T som är chef, hon känns så himla bra och reko.

No comments: