Saturday, July 13, 2013

Lördag

Hyresgästföreningen hade fått allt om bakfoten... J hittade en länk från Hyresnämnden (dessutom är han i Japan och har tydligen bättre koll än många andra) där det tydligt står om en ny lag som trädde i kraft den 1 februari i år där man kan räkna ut en hyra när man hyr ut en bostadsrätt, enligt den lagen har vår hyra t o m varit i underkant, vi skulle hamna på minst 5000 kronor i månaden och har tagit ut 4600, så där fick både Hyresgästföreningen och den "smarta" hyresgästen tji. Tänk att Hyresgästföreningen skickade ett konto och krävde att jag skulle sätta in 11750 kronor som skulle gå till den f d hyresgästen, hur dumma får man vara?
Igår fick jag och S en jättefin inbjudan, vi är bjudna på Välkommen till världen-fest för M och A:s lilla Melissa, eventuell present ska vara ett bidrag till Melissas insamling till Barncancerfonden, jag började t o m gråta när jag läste det. Så otroligt fint. Festen ska vara i deras nya hus i Åhus, detta ser jag jättemycket fram emot, vi blev så glada både jag och S.

No comments: