Friday, July 12, 2013

Ja man kan inte säga att mitt liv är innehållslöst. Idag fick jag ett brev från Hyresgästföreningen att han som hyrde J:s lägenhet i Lund kräver tillbaka pengar för att han påstår att vår hyra varit oskälig. Det har den naturligtvis inte varit, dessutom har Hyresgästföreningen inte räknat in slitage av möbler. Jag har ringt min tidigare advokatkontakt som sa att man självklart räknar in det och att han råder mig att inte betala något, utan bollen ligger hos killen som bott där och i så fall får han stämma mig. Ja, där ser man hur det kan sluta, jag hoppas jag slipper fler hyresgäster och att vi kan få den såld istället.
Har varit på stan, där var jättemycket folk, det är någon slags festival denna veckan. Fikade på Duvanders, satt ute. Skickade present till A som fyller 50 på tisdag. Var även i affären vars motsvarighet jag jobbar på i Lund, där kändes som rena vilohemmet jämfört med mitt jobb. Där var lite folk, lugnt och tyst. I Lund är det jättemycket folk hela tiden, det är större där och mycket högre tempo och stundtals långa köer, vilken skillnad. Var också hos en hudterapeut och fick mina ögonbryn fixade. Köpte lite rosévin med som jag tänkt sitta på min balkon och dricka ikväll.

No comments: