Thursday, March 12, 2015

Torsdag kväll

I förmiddags ringde min nya chef L och lämnade schema för de första veckorna, ska bli så himla spännande och roligt! Jag skickade över tiderna till A, min nuvarande chef, min inställning har varit att kunna kombinera de två jobben men i eftermiddags ringde hon och sa att det inte ser möjligt ut att kunna kombinera och efter att jag funderat en liten stund så inser jag det själv också. Det hade inte blivit bra, jag hade kanske fått hasta mellan två jobb samma dag och inte kunnat ställa upp mer på något av ställena och jag hade fått jobba varje lördag. Det funkar inte och tur att A insåg det, jag har en tendens att ta på mig mer än vad jag kanske mäktar med och så hade jag känt mig otillräcklig på båda ställena. Så jag har nu sagt upp mig i Hässleholm, men jag kan vara kvar som någon dom kontaktar vid sjukdom och liknande, så kan jag jobba extra i butiken i Lund också på samma sätt. Det tror jag kan bli bra.
I Lund var det en dam inne som plötsligt sa: Jaså är du här nu och inte på Ikea? Jag såg nog helt frågande ut och undrade om vi hade träffats förut. Ja, sa hon, vi träffades i somras en gång utanför Ikea. Och då mindes jag, en trevlig dam, vi satt och pratade när vi väntade på bussen, det var ingen lång stund men jag minns henne ändå. Och jag blev helt förbluffad över att hon kände igen mig, jag känner ju inte ens igen en kund jag hade för en timme sen.....
Idag har jag ätit min första kulglass i solen, underbart!!

No comments: