Tuesday, March 31, 2015

Tisdag

Har varit arg och irriterad idag. Det är inte likt mig att haka upp mig på någons sätt att uttrycka sig och sen låta det följa med under dagen men idag har det varit så. Vi ska ha revision imorgon, jag är ju sekreterare i vår bostadsrättsförening. Efteråt ska vi gå ut och äta och det hade jag i och för sig sett fram emot. Men jag fick ett sms igårkväll om jag kunde jobba i butiken i Lund imorgon eftermiddag och sen stänga butiken och jag svarade ja till det. Jag vill gärna fortsätta extraknäcka inom det företaget för jag har inte fått någon stor tjänst på mitt nya jobb och tackar man nej till att jobba så kanske man inte får fler förfrågningar. Och jag behöver även lönen. Skickade ett mail igårkväll till kassören att jag inte kunde följa med imorgonkväll. Då får jag ett svar "hur ska vi då göra med din underskrift"? Och att jag skulle ringa henne. Jag ringde henne i förmiddags och då går hon på med att jag "sätter käppar i hjulet" och "hur ska du lösa detta"? MEN det är en till i styrelsen som inte kan vara med imorgonkväll och då säger hon att han ska skriva under i efterhand. Ja men då undrar ju jag VAD är det som är PROBLEMET?? Om han kan skriva under i efterhand borde väl jag kunna? Så jag fick tag i honom idag och jag ska skriva under det hela imorgonkväll sen åker han iväg med detta till revisionsbyrån på torsdag förmiddag. Jag frågade honom samtidigt om han fått veta att han satte käppar i hjulet? Nej, det hade han inte fått höra. Men jag bli så trött, det är inte första gången den här bitchiga kassören går på mig. Jag lägger ner en massa jobb på det här styrelseuppdraget och får mest skit från henne. Dessutom är alla usla på att kommunicera. Skickar jag ut ett mail till hela styrelsen med en fråga får jag i bästa fall svar från en person av sex. Så jag är trött på det hela nu. Jag har problem med att vara med på några möten framöver, mitt jobb måste gå före. Då vill jag inte dessutom få en massa spydiga kommentarer från henne. Ett tag idag funderade jag på att ringa henne och säga att det inte var ok som hon uttryckte sig mot mig i telefon. Men sen tänkte jag om, vi bor nära, det är inte roligt att bli ovänner med människor. Jag funderar på att hoppa av alltihop istället, avböja omval.

2 comments:

Anonymous said...

Vilket dilemma :(
Kram
Marie

ime said...

Ja det är inget kul.
Kram