Saturday, November 12, 2016

Lördag

Idag var det nio minusgrader när jag vaknade. Huuuuu!!! Hjälp vad kallt och det i början på november månad. Jag klädde på mig ordentligt och gick en runda på stan. Det har öppnat en second hand-butik med lite mer exklusiva märken. Jag har en klänning som hängt i garderoben ett tag som jag använt EN gång, från ett fint italienskt märke, Twin set Simone Barbieri, inte exakt den på bilden för den ser mer ut som ett nattlinne, den tog jag med mig och en kofta från GANT som jag inte ens vet om jag använt, plus koftan jag köpte från GAP i Japan för ca ett år sen, den är i 100% merinoull, var lite på gränsen i storleken, tvättade den för ett tag sen och då blev den för liten. Nu får vi se om hon lyckas sälja mina inlämnade varor, man får 40% av summan i så fall och det är ju bättre än att det bara ska hänga i min garderob.
Jag är ju bjuden på julfest med mitt extrajobb då det förutom julbord ska vara en häftig gala med bra artister, det är ju alltid ett problem vad man ska ha på sig. Jag har ett par svarta jättevida byxor som jag köpt sen tidigare men aldrig använt, idag fyndade jag en vit spetsblus på Kappahl, av alla ställen, det kan nog passa. Då vill jag ju ha höga klackar, det är ju extremt sällan jag går i det så jag vet inte om jag kan längre. Annars får jag ta ett par platta skor till.

No comments: