Wednesday, November 02, 2016

Onsdag

Idag har jag varit i Tomelilla och sålt prenumerationer, det gick bättre än igår och då känner jag mig nöjd. Imorgon ska jag åka till Malmö och träffa lilla S som är där i jobbets vägnar. Vi ska gå och äta på en japansk restaurang och min kusin ska också följa med. Ska bli roligt. Behöver ha lite mer roligheter i mitt liv.
Ser reklam för Triss där man kan vinna 100 000 kr i månaden i 25 år. Det är ju nästan en omöjlighet. Men det sätter igång tankar. Hur skulle man förändra sitt liv om man plötsligt fick chansen? Jag skulle köpa en lägenhet i Stockholm och flytta dit. Det har jag velat göra hur många år som helst. Jag skulle fortsätta jobba i någon mån men inte med det jag gör idag. Jag skulle hellre jobba med något där man verkligen gör skillnad för människor. Bistånd kanske. Sen skulle jag resa mer. Man blir nog inte lyckligare per automatik men nog skulle det vara skönt att slippa bekymmer med att lönen ska räcka.

2 comments:

znogge said...

Visst vore en sådan vinst rena drömmen och just drömma det ska man! Jag menar någon måste ju vinna ;-) Har fyra trisslotter att hämta ut så jag får nog komma till skott med dem...

Kram och ha en bra dag :D

ime said...

Åh lycka till 😊 du kanske tillhör en av dom lyckliga 😊
Kram