Monday, November 14, 2016

Måndag

Igår var E hos mig, jag bjöd på våfflor och sen hjälpte hon mig med att hålla katterna när jag klippte deras klor. Det är inte helt lätt men vi har kommit på att vi ska börja med Zelda, hon är nämligen lite smartare och kan räkna ut att det är hennes tur efter Tilda om vi börjar med henne och då gömmer hon sig. Flera gånger har jag fått lura henne för att få henne att komma fram. Så det gick bra, Zelda säger inte ett ljud när jag klipper. Sen är det Tildas tur och det är tydligen det allra värsta som finns för henne, hon ålar sig, skriker och nästan morrar. Jag kan inte låta bli att skratta.
Idag har jag kört ut Mosaik, tidningen, på förmiddagen, fick ett sms i morse om jag kunde jobba i butiken, så det gjorde jag efter jag kört ut tidningar. Så det blev rätt många timmars jobb idag.

2 comments:

znogge said...

Djur har en förmåga att veta vad som väntar så man får ligga steget före! Så gott det såg ut med våfflor.

Kram

ime said...

Ja det var himla gott med våfflor och hemmagjord hallonkompott!
Kram