Sunday, April 29, 2018

Inredning och annat

Igår innan vi åkte hem från Osby stannade vi på en outlet. Men usch så mycket skräp där var, jag kan bli rent deprimerad av att se sånt. Sen blir jag tvärtom genuint lycklig av att se vackra saker. Vackert i mina ögon alltså. Inredning är roligt och det finns hur mycket fint som helst. Jag var inom Svenskt tenn i Stockholm, där är ju mycket fint. Priser därefter, men man kan ju plocka ut guldkornen. Jag följer ju flera inredningsbloggar och konton på instagram, det roligaste är ju när man kan hitta en personlig stil, hos många ser det likadant ut. Blommor tillhör ju det som jag älskar att smycka mitt hem med, förutom krukväxter har jag just nu två fina rosbuketter, en ljusljusrosa med höga skaft och en lite mörkare rosa, lite mindre. Jag har ett par saker jag skulle vilja unna mig nu när jag får en bättre lön, ett litet fat från Jonathan Adler och en vas från Kähler. Jag älskar ju doftljus också, då ska det helst vara från Voluspa. Alla har vi olika saker vi blir glada över. Jag gillar ju parfymer och hudvård också. Jag kan också tycka att man lite har en skyldighet att klä sig snyggt på jobbet, nu har jag ju jobbat med kläder och alltid intresserat mig för mode. Men även om man jobbar på ett kontor tycker jag att man av respekt ska klä sig hyfsat. Det behöver inte vara dyrt eller senaste modet, men vara snyggt. Inte mjukisbyxor. Vi skulle ju komma överens om trivselregler på nya jobbet i torsdags, klädsel var ju uppe, men det ligger väl mer hos arbetsgivaren att bestämma det.

4 comments:

znogge said...

Kan bara hålla med när det gäller besök på outlet. Många gånger så tror man att man ska fynda men så är det mest gammalt skräp och krimskrams vilket inte är något för mig. När det gäller klädsel på arbetsplatsen så brukar jag klä mig korrekt vilket oftast innebär långbyxor och blus eller tröja. Mjukisbyxor skulle jag inte dyka upp i och inte heller shorts.

Visst finns det mycket som man vill ha. Jag brukar titta in om på svenskt tenn men sällan köpa något. Däremot lyxade jag till det meden väska från Burberry men det var once in a lifetime!

Blommor är verkligen en trevlig inredningsdetalj så jag brukar köpa snittblommor varje vecka under vintersäsongen. Under sommaren blir det dock fokus på växter till terrassen i stället.

Kram och ha en härlig söndagskväll!

ime said...

Åh vad roligt med en Burberry-väska. Nu blir jag avundsjuk 😊
Önskar dig också en härlig söndag kväll!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Jag blir lika besviken som du över allt skräp och brukar gå ganska snabbt igenom om jag ens går in. Men jag har hittat en del som jag tycker är fint också och då känns det roligt. Jag är totalt ointresserad av märke eller tillverkare. Jag köper det jag gillar och tycker har ett skapligt pris och ofta kollar jag inte ens designer eller märke. Undantag är Rosa Ljung, som jag håller utkik efter :) Men jag blir väldigt glad för din skull att du nu har större möjligheter att köpa det du tycker om :D
Jag har nästan alltid jobbat på kontor och det har varit självklart att klä sig korrekt. Det har varit olika klädkoder på olika kontor men mjukisbyxor har jag aldrig sett att någon har haft på sig ;) Däremot har snygga, hela och rena jeans varit ok på några platser.
Jag gillar också blommor men har börjat ersätta växter som dör med konstväxter. Anledningen är att jag vill vara fri att åka iväg utan något som kräver tillsyn hemma :D Men det kommer att ta ett tag för jag slänger inga fina blommor.

Kram

ime said...

Jag jobbade en gång på ett företags kundtjänst där det kom en kille i one-piece en gång. Det såg ut som en pyjamas. Men han blev tillsagd att klä sig lite vettigare.
Kram