Wednesday, June 06, 2018

Underbar dag

Vilken underbar dag jag haft. Tog tåget till E, trängdes med en massa rockare, Sweden Rock Festival börjar ju idag. E hämtade upp mig vid stationen och sen körde vi hem till henne. Vädret är ju fantastiskt men det blåste rätt rejält ute vid havet. Vi gick en lång promenad, kändes som flera mil, men det var det nog inte. Vid havet, skogen och bland sommarstugor, ängar och vi såg hästar. Sen satt vi ute hos henne, jag halvlåg i en solstol och lyssnade på havet som brusade, vinden som ven, fåglar som kvittrade och får som bräkte. Vilken livskvalitet att bo så. Man blir så härligt trött i kroppen av att vara ute en sån här dag. Sen gjorde hon den godaste pizzan jag någonsin ätit med jordgubbar, sparris och ädelost på. Sen körde hon mig till tåget.
Igår jobbade jag kväll för första gången, det gick bra, men det var ju mycket lugnare på kvällen. Vi har ju inte alla samtal än, 60% är det, kommer att kännas bättre när alla samtal går till oss. Imorgon är jag ledig också, så skönt.

4 comments:

znogge said...

Vilken härligt skön och avkopplande dag du fick. God mat dessutom och en hemgjord pizza hade jag inte tackat nej till. Skönt att det sena passet också gick bra men ni verkar ha fått en bra inlärningstid.

Kram och ha en bra torsdag!

ime said...

Ja vilken dag!
Jo deras introduktion och utbildning har verkligen varit bästa tänkbara. Är så glad att jag fick detta jobbet!
Kram

ibod11-Ingrid said...

Vilken perfekt dag på alla vis. Jag skulle också ha varit väldigt nöjd och glad men trött :D
Det kanske är bra att börja lite lugnt så att ni är riktigt varma i kläderna när alla samtal kommer till er. Men jag förstår att ni längtar ifall det är lite för lugnt.
Kram

ime said...

Ja det är säkert tänkt att vi ska känna oss säkra men jag är ju en rastlös typ som gärna vill ha fullt upp.
Kram