Saturday, June 30, 2018

Lördag

Imorgon börjar juli månad, tiden bara springer iväg. Samtidigt känns det som det varit sommar länge eftersom värmen kom redan i maj månad. Jag kämpar mig igenom mina tidiga morgonpass, både idag och imorgon cyklar jag till tåget redan vid femtiden. Det är fullständigt öde ute. När jag kommer hem är jag jättetrött, har provat att sova lite då men man känner sig bara konstig när man vaknar. Idag gjorde jag riktigt starkt kaffe när jag kom hem för att förhoppningsvis piggna till lite. Är ledig på måndag men har två sådana här pass i veckan också.
Har precis sträckläst en bok som heter Glöm mig av Alex Schulman. Den var gripande. Även om jag inte tillhör bröderna Schulmans största fan så ska inget barn behöva växa upp med en alkoholiserad förälder, i detta fallet handlar det om deras mamma. Fy vad hemskt. Kan ändå rekommendera boken, det är alldeles för många barn som har det så. Läste en gång att vart fjärde barn växer upp med en alkoholiserad eller psykiskt sjuk förälder. Förfärligt.

2 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Håll ut! Snart är det semester och då behöver du inte gå upp förrän du själv känner att det är dags :D
Ja, det är hemskt att det finns så många barn som far illa. Om man ska tänka tanken lite längre så vet jag inte hur det ska bli i framtiden. Psykisk ohälsa är så otroligt vanligt hos ungdomar. Många har tillfälliga besvär men tänk om alla med psykiska diagnoser väljer att inte skaffa barn, då blir det befolkningsminskning. Kanske inte så dumt egentligen eftersom jordens resurser inte räcker till. Usch, nu ska jag inte fundera längre för det blir alldeles för snårigt ;)
Kram

ime said...

Ja om tre veckor är det semester!
Ja det är snårigt det där, även om man skulle drabbas av psykiska besvär går det ju att bli frisk. Men ett som är säkert är att barn aldrig ska behöva ta hand om sina föräldrar
Kram