Monday, July 02, 2018

Ledig dag

Underbart med ledig dag idag. Det var en tuff dag igår, 1 juli började vi ta 100% av samtalen och samtidigt började en ny regel gälla. Man kan inte längre boka akuta sjukresor utan vårdintyg. Inte ens vårdpersonal även om det inte börjar gälla för dom förrän i augusti. Men man måste informera och det kan bli långa samtal. Det är annars väldigt givande samtal man har med vården, ibland akuta grejor där man måste hålla huvudet kallt, lite spännande. Jag satt med en tjej på vägen hem och pratade och vi var överens om att detta jobbet är mycket roligare och mer spännande än man kunde föreställa sig. Man får ofta vara problemlösare. Och sen är det en bra organisation runt omkring som gör att det känns väldigt seriöst. Nu har jag gått upp i ottan så många dagar så idag vaknade jag (nåja, med hjälp av katten Tilda) utsövd hyfsat tidigt så jag får ut en del av min lediga dag också. Ska hinna städa, stryka kläder, handla och klippa mig ikväll. Fyra dagars jobb denna veckan och två lediga helger framför mig. Känns bra. Och sommaren är underbar, allt känns väldigt bra.
Men fy vad jordgubbarna är dyra i år, har inte alls köpt mycket, en förpackning kostar upp mot 50 kronor!!!

6 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Roligt att jobbet ger dig stimulans och att det inte bara är rutin. Vi behöver få lite att bita i ibland :D
Jag köper inte jordgubbar ofta men någon gång under säsongen brukar jag tänka att jag måste ju äta jordgubbar åtminstone en gång varje sommar ;) Det är gott men inget jag längtar efter.
Kram

ime said...

Egentligen tycker jag det är godast att baka paj t ex med jordgubbar men det har det inte blivit än. Allra godast att blanda med rabarber.
Kram

znogge said...

Jordgubbarna är små och väldigt dyra i år tycker jag. Förmodar att den varma våren ställde till det i många länder.

Kram

ime said...

Ja dom är för dyra i år. Men väldigt goda 😊
Kram

Anneli said...

Hej Marie,
Det låter onekligen som om ditt nya jobb keeps you on your toes som vi säger i Amerika. Men kul med högt tempo och spännande uppgifter.
Jag håller med! Jordgubbarna är så dyra...Varför är det så?!

Tusen tack för dina fina kommentarer på min blogg!

Ha en fin dag! Kramen, Anneli

ime said...

Ja jag gillar mitt nya jobb!
Det är väl för få jordgubbar i år därav det höga priset. Kan det ha med torkan att göra?
Kram