Thursday, July 19, 2018

Torsdag

J har besök i Japan av en kompis med familj hemifrån. En av hans bästa vänner. De brukar göra långresor och tanken var Kina i år men hans kompis lyckades övertala sin familj att åka till Japan istället. Så det är mycket bilder nu. Bl a var dom i Nara häromdagen. Det fantastiska stället med rådjur som strövar omkring fritt. De är tama och man kan köpa kex och mata dom men då kan det gå som för mig första gången, jag blev helt omringad av rådjur och en av dom tyckte det inte gick tillräckligt fort för han bet mig i magen. Det lyckades J få med på ett foto och det visar han för precis alla människor som skrattar lika mycket. Sen dess har det blivit en sport att få andra människor att mata rådjuren, som E när vi var där, men hon kände till hur det gick för mig. Jag får lite Japan-längtan när jag ser bilder, tänk vad ett år går fort. Det är det absolut finaste bästa resmålet jag varit på. Det är såna kontraster också, som förra året i Tokyo och sen jämfört med Kyoto där det vimlar av fina tempel och helgedomar.
Idag är jag ledig, i morse när jag vaknade till kunde jag inte komma på vad det var för dag och om jag skulle jobba. Men efter att ha tänkt ett stund insåg jag att jag var ledig och somnade om. Nu har jag tre dagar kvar att jobba, två såna här morgonpass, imorgon och på söndag och ett dagpass på lördag. Sen har jag en vecka ledigt. Vet inte hur många som hjälpt till med att flytta semestrar och liknande, en tjej berättade igår att hon bokat in varenda dag på semestern och inte flyttade på någonting.

6 comments:

znogge said...

Tama rådjur låter speciellt men jag kan tänka mig att du blev omringad av dem! Skönt att semestern lurar runt hörnet nu så att du kan få njuta av lite välförtjänt ledighet!

Kram och ha en fin fredag!

ime said...

Ja nu har jag bara två dagar kvar att jobba!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Vilken upplevelse att bli omringad av rådjur :D Inte så vanligt i våra svenska skogar. Men lite läskigt var det säkert också. Hoppas att det inte gjorde ont eller att det blev ett sår.
Jag förstår att du längtar. Mycket av den längtan är säkert förknippad med saknaden av din son men jag minns att du hade många mysiga och roliga dagar där.
Jätteskönt att du får din semester snart :D
Kram

ime said...

Det gjorde lite ont men det blev inget sår, det var nog bara lite nafsande,
Ja nu behöver jag verkligen semester!
Kram

Anneli said...

Hej, Bra val! Ja, Japan är ett fantastiskt resmål. Vad jobbigt att vakna och inte veta om man är ledig eller ej. Du får ha schemat bredvid sängen. Kramen och ha en fin söndag! Anneli

ime said...

Haha 😀 ja jag har tänkt tanken, att ha schemat jämte sängen!!
Kram