Sunday, July 08, 2018

Söndag

Jag får bilder på det lilla underverket och han är ju den sötaste bebis jag sett, jag är ju inte helt opartisk men otroligt gullig. En liten blond kalufs har han. Längtar tills jag får se honom på riktigt.
I fredags gick det ut ett mail på jobbet om någon kunde ställa upp i helgen ifall det behövdes, jag ville ju absolut se fotbollen i lördags men anmälde att om det var kris kunde jag jobba lite idag. Jag sov gott i morse och satt och åt frukost lite över nio när det ringde. Så jag tog tåget och var på plats klockan elva, jag kunde ju välja själv hur jag skulle jobba så jag bestämde att jag kunde vara där till kl 17. Jag är ju en lojal person och vill hjälpa till när det behövs men nästa helg ska jag inte anmäla att göra det om det skulle behövas. Nu har jag ändå visat min goda vilja. Sen var det meningen att jag skulle tagit tåget 17.12 hem men det var ren kaos, det hade brunnit längs banan och det kom nya besked hela tiden så jag och en massa andra sprang runt helt förvirrade till olika perronger, upp för trappor, ner för trappor men till sist kom jag med ett tåg. Tråkigt när man går in och jobbar extra och det sen strular när man ska hem.

6 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Självklart är ditt barnbarn det absolut sötaste barnet i din värld :D Kul att du får bilder men de måste öka på längtan ännu mer :D Tänk så härligt att få hålla det lilla knytet för första gången :)
Det är nog bra att ställa upp när man kan så att man med gott samvete kan säga nej när det passar sämre.
Trist att det strulade med hemfärden. När man är trött efter jobbet vill man att allt ska fungera.
Kram

ime said...

Ja jag längtar väldigt mycket efter att få träffa den lille.
Ja när man jobbat klart vill man verkligen bara komma hem. Och det gjorde jag så småningom.
Kram

znogge said...

Klart att ditt barnbarn det sötaste som finns för precis så ska det vara! Förstår att du längtar efter att få träffa honom men under tiden är det härligt att bli uppdaterad via bilder.

Snopet att det krånglade när du skulle hem men jag tyckte det var juste av dig att visa din goda vilja. Det uppskattades säkert av arbetsgivaren!

Kram

ime said...

Ja såklart är mitt barnbarn sötast, men den sötaste flickan har du!
Ja det uppskattas när man går in extra, det är många som är sjuka.
Kram

Anneli said...

Hej Marie,
Ett stort och varmt grattis till ditt lilla barnbarn. Jag hoppas att ni får tid att umgås mycket. Har du funderat på att flytta närmare? Jag håller med. Vad trist att det som bara skulle vara lite extra blir extra långdraget.

Ha en underbar dag!
Kramen, Anneli

ime said...

Hej! Tack snälla Du! Jovisst har jag funderat på att flytta men det som är svårast är ju att hitta bostad.
Tack detsamma till dig!
Kram