Friday, April 26, 2019

Hektisk ledig dag

Igår var jag ledig. Enda dagen på veckan och då måste man hinna en massa saker. Började med tvättstugan tidigt på morgonen. Var och handlade. Sen upp på stan, var på biblioteket, hade en del ärenden, var hos hudterapeuten och fixade ögonbrynen, brukar färga själv men kan inte plocka själv. Hon som äger salongen är en gammal kund till mig från tidningstiden så vi hade en del att prata om. Salongen firar 20 år och hon har flera anställda, imponerande. Sen skypade jag med J, han har funderingar på att flytta hem. Hade såklart varit roligt att få honom närmare, men beslutet måste han själv ta. Städade lite, sen fixade jag mat och gjorde matlådor. Nu är det jobb hela helgen. Inte ledig förrän valborgsmässoafton.

4 comments:

znogge said...

Du hann verkligen med mycket på din lediga dag. Kan tänka mig att det vore skönt om J flyttade hem men vissa beslut ska fattas på egen hand.

Kram

ime said...

Ja ändå hann jag inte med allt...
Man kan bara stötta vilket beslut han än tar, men visst, skulle gärna vilja ha honom lite närmare.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Det var mycket som hände samma dag men du fick nog lite vila hos din vän medan hon gjorde dig fin. Skönt att du blev lite ompysslad :)
Det är klart att barnen måsta ta sådana viktiga beslut på egen hand men ändå hoppas jag jättemycket, för din skull, på att han bestämmer sig för att flytta hem :D
Kram

ime said...

Ja jag hoppas han kommer hem, skulle ju vara roligt att träffa honom oftare än en gång vartannat år.
Kram