Thursday, April 11, 2019

Känner mig japansk

När jag var i Stockholm och hittade Uniqlo, den japanska butiken så köpte jag ett par japanska byxor som jag gärna tar på mig när jag kommer hem. De är tunna, vida och slutar mitt på vaden, extremt sköna. Till det har jag ett par japanska skor, såna som har en rem mellan stortån och nästa tå och som är helt fyrkantiga. Dom köpte jag på den berömda fiskemarknaden i Tokyo. Jag känner mig nästan japansk när jag har det här på mig, haha.
Då är det fredag igen, veckorna bara springer iväg, snart har halva april gått. Jag har ledig helg, jag, I, Å och L planerar att träffas på lördag. Vi var på Fröjds i Osby för ett år sen och jag föreslog att vi skulle göra om det, det är en sån mysig inredningsbutik och man kan äta där också. Så det ser jag fram emot.

4 comments:

Znogge said...

Det låter som en väldigt skön och behaglig klädsel när man är lös och ledig.
Vilken trevlig helg som väntar så njut nu av ledigheten.

Kram

ibod11 - Ingrid said...

Härligt att du kan klä dig så skönt och kanske tänka dig bort till Japan och din son. Du har så många fina minnen därifrån och de kanske kommer fram när du tar på dig dina japanska byxor :D
Hoppas att helgen och träffen med vännerna blir precis så bra som du tänker dig :D
Kram

ime said...

Znogge: ja det är en väldigt behaglig klädstil!
Kram

ime said...

Ingrid: japanska kvinnor är nog de vackrast klädda i världen! Helgen har alla chanser att bli bra.
Kram