Saturday, April 13, 2019

Lördag

Det blev en trevlig träff idag, jag och I tog tåget och möttes sen av Å och L i Osby. Vi gick till Pecorino och åt en italiensk lunchbuffé, supergod med olika pastaröror, grönsaker, ostar med mera. Mysigt ställe. Vi avslutade med kaffe och jag tog en italiensk glass till som var grymt god. Sen gick vi lite, var i den här mysiga inredningsbutiken vi var på förra året, jag köpte en kudde till soffan. Köpte även en blomma i en liten blomsteraffär. Jag och I var en gång till på Pecorino och tog lite drickbart i väntan på tåget hem. I stannade dock kvar för att gå på cirkus med sin dotter och barnbarn. Vi har pratat mycket minnen om I som dog. Det är många år vi haft ihop och vi var många som la ihop till blommor till hennes begravning.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Roligt att det blev en så trevlig dag. Det är så kul att ha vänner som har hängt med länge och känner till ens bakgrund långt tillbaka. Jag förstår att ni hade mycket att prata om och att ni åt god mat till allt prat gjorde säkert dagen extra lyckad :D
Kram

ime said...

Ja det är bra med vänner som funnits med länge, man har en historia tillsammans. Känns tryggt på något sätt.
Kram

Znogge said...

Vilken fin och trevlig lördag det blev!

Kram och ha en härlig söndag :D

ime said...

Ja det blev en mysig dag!
Kram och detsamma till dig