Friday, April 19, 2019

Lååååångfredag

Hjälp vad segt det var att jobba idag. Kändes verkligen som en låååååång långfredag. Jag vill hellre ha mycket att göra än lite. Men arbetsdagen tog slut till sist. Och nu är jag ledig två dagar, skönt. Ute är det varmt, när jag gick till tåget kl 6 i morse var det 2 minusgrader, när jag åkte hem var det 18 grader varmt. Snacka om svårt att veta hur man ska klä sig. I eftermiddag har jag suttit lite på balkongen, första gången i år.
Har ni inte kollat på serien Manhunt som gått på svt så se den på play. Så himla bra och så bygger den på verkliga händelser. Jag älskar brittiska kriminalserier, denna är bara tre avsnitt. Det är så fantastiska skådespelare. Jag blir sugen på att åka till London, en sån härlig stad.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Jag håller med om att det är segt när det är väldigt lite att göra. Jag minns i alla fall att jag tyckte så ;) Men då är du i alla fall inte helt utsliten inför dina lediga dagar och kan njuta av vårvärmen. Man får klä sig i flera lager och ta av de yttersta när dagen blir varmare. Lustigt nog har jag suttit på min balkong i bara t-shirt flera dagar före dig :D Men det beror nog mycket på att det är lä och söderläge.
Kram

ime said...

Ja du har rätt i att man får ha flera lager kläder på sig. Vi har lite kallt på jobbet dessutom så jag hade en poncho över min klänning och sen dök andra upp som började senare i t-shirt och shorts.
Jag har inte lä på min balkong, man har nog kunnat sitta där tidigare i veckan men då låg jag sjuk.
Kram

Znogge said...

London är alltid rätt! Vi var där för två år sedan och då var det många år sedan förra besöket så det fanns massor med nytt att se.

Kram och Glad Påsk!

ime said...

Ja det är ett antal år sen jag var där sist, 12 år sen, inte klokt. Jag har många resmål som lockar.
Kram och detsamma till dig