Wednesday, April 17, 2019

Jobb igen imorgon


Nu har jag varit hemma i två och en halv dag, har sovit rätt mycket. Beställt örondroppar från min vårdcentral som jag ska hämta ut imorgon, har tänkt jobba imorgon. Blir jobb torsdag och långfredag, ledig påskafton och påskdagen och sen jobb annandagen. Jag och E ska äta påskbuffe på Naturum på påskafton. Idag fick jag choklad på posten från Dante och hans mamma. Då får jag Dante-längtan och känner för att hälsa på snart igen. Men jag får vänta lite, kan ju inte åka upp en gång i månaden. Det känns lite som att alla människor träffar massa släkt och vänner i påsk och bara gör en massa roliga saker. Men så är det väl inte, finns många ensamma också men dom lägger inte ut det på instagram t ex.
Zelda på bild från mitt hus

6 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Skönt att du känner dig så pass mycket bättre att du planerar att jobba. Men känn efter ordentligt så att du inte ångrar att du kom tillbaka för tidigt.
Jag ska inte heller träffa släkt i påsk. Ingen i min släkt firar påsk särskilt mycket och har inget särskilt behov av att träffas just då. Den enda påskförberedelse jag har gjort är att se till att det finns godis till eventuella påskkäringar :D
Kram

ime said...

Jag tror jag är redo för jobb, men kanske blir svårt att somna för jag har sovit en del på dagen.
Jaså du har laddat upo med godis till ev påskkärringar. Hoppas det blir lite över till dig!
Kram

Eva i Dalarna said...

Jag ska jobba påsken jag, och ledig tid blir det till att sova. Jobbar natt på ett äldreboende.
Glad Påsk ��

ime said...

Hoppas du får sköna dagar ändå!
Glad påsk till dig med!

Znogge said...

Det är säkert många som sitter ensamma vissa helgdagar och bor man inte på samma ort är det svårt att göra något åt det. Sonen är nere nu men nästa gång vi ses blir nog till midsommar om jag inte åker upp före.

Kram

ime said...

Ja vi har blivit mer utspridda och man kan inte resa varje gång det är helg.
Kram