Saturday, July 06, 2019

Mer semester

Det mindre roliga sommarvädret fortsätter. Igår var det visserligen lite bättre, soligt, men blåsigt. Jag var några ärenden på stan och sprang på ett par jag jobbat många år med på tidningen. Kan inte komma på att jag träffat dom sen jag slutade och det är faktiskt 10 år sen. Herregud vad tiden springer iväg. Men det var jätteroligt att träffas och många skratt blev det.
Imorgon ska jag äntligen få träffa Dante, dom har varit nere sen måndags, dom bor hos S:s pappa som har ett gästhus på tomten. Vi skulle träffats i veckan men så blev jag sjuk och det kändes onödigt att eventuellt smitta Dante. Han fyller ju ett år imorgon och ska firas där dom bor nu. Tänk va, ett år. Första födelsedagen för mitt lilla barnbarn.
Jag fick ett infall och mailade chefen igår om att ta en veckas semester till i augusti, sista veckan den månaden och fick svar snabbt att det gick bra. Så skönt. Jag har ju en hel del dagar kvar och det kan vara skönt att ha den veckan att se fram emot eftersom det blev så tidig semester i år. Denna senaste veckan har inte varit jätterolig med kallt väder och förkylning, jag har roat mig lite med att titta på Millenium-serien på svt play. Jag har läst böckerna men inte sett alla filmerna. Den håller än. Lite sorgligt bara att se Michael Nyquist som dog alldeles för ung.

6 comments:

Eva i Dalarna said...

Det är jättehärligt att ha en semestervecka i augusti när man haft tidig semester. På mitt jobb har vi vartannat år tidig och vartannat år sen semester. I år har jag tidig, har semester nu. Och då har vi en Rhodosresa inbokad sista veckan i augusti. Perfekt, där får man sol och värme i alla fall!

ime said...

Ja jag älskar sensommaren! Åh Rhodos slutet på augusti låtar helt perfekt! Så avundsjuk jag blir ☺

ibod11 - Ingrid said...

Jättekul att du äntligen får träffa Dante och hans föräldrar igen :D Nu är han så stor att du kan träna honom att säga mormor ;)
Bra idé att be om en veckas semester senare i sommar. Det är mycket kvar av sommaren och det är klart att det är skönt att ha mer ledighet att se fram emot.
Kram

ime said...

Haha 😀 ja jag ska lära honom lite skånska.
Ja även om det är sista veckan i augusti kan det vara fint väder. Hoppas jag.
Kram

Znogge said...

Grattis till Dante på hans ettårsdag! Tänk så fort tiden har gått. Mysigt att få träffa honom och fira i dag.
Så skönt med en sen semestervecka i augusti. Då kan vädret vara riktigt bra så det blir säkert perfekt!

Kram

ime said...

Jag ska framföra hälsningen till Dante! Han kommer att bli rejält firad, han är än så länge den enda lilla bebben som får all uppmärksamhet!
Ja det ska bli härligt med en vecka i augusti med.
Kram