Wednesday, January 22, 2020

Läget

Hade telefontid med läkaren i måndags, jag ska hämta värktabletter som ska gå att kombinera med nässprayet mot migrän men nu är jag uppe på högsta dos som man kan ha. Hoppas jag inte behöver använda dom. Jag har också beställt tid hos sjukgymnast för läkaren misstänker att det kan handla om min nacke. Jag är väldigt spänd i nacke och axlar. Jag är så trött att jag inget gör alls på kvällarna när jag kommer hem, jag har mest dagpass nu i två veckor, jag lägger mig jättetidigt. Hoppas det vänder snart för det är inte mycket till liv, jobba och sova dag ut och dag in.
Idag fyller mina barn 31 och 29! Träffar tyvärr ingen av dom men åker ju till Stockholm om en månad och om två månader kommer J hem från Japan i två veckor!

7 comments:

Från Glam till Damm said...

Men usch! Det låter inte så vidare. Hoppas att du känner dig bättre snart!
Kul att du har lite att se fram emot i alla fall.

Kramen och ta hand om dig!

Anneli

ibod11 - Ingrid said...

Det är välkänt att spända nackmuskler kan orsaka huvudvärk och stress kan ocksa vara en faktor. Det är säkert bra att du provar olika slags behandlingar och inte bara medicin. Min syster hade stressrelaterad huvudvärk och blev snabbt hjälp av en naprapat. En sjukgymnast kan säkert också dra och töja så att det känns bättre. Jag vet inte om det fungerar med migrän men kanske är det värt att testa. Jag hoppas verkligen att du slipper migränen hädanefter så att du slipper vara så trött och inte orka något utanför arbetet.
Grattis till båda dina barn. Kul att du snart får träffa dem igen :D
Kram

ime said...

Anneli: tack, jag hoppas på lite mer energi snart.
Kram

ime said...

Ingrid: ja det är absolut värt att testas. Jag hoppas komma ur det här så jag får lite mer glädje och energi i livet.
Ja det är sex år sen jag fick fira sonen på hans födelsedag, det har varit lättare att fira dottern!
Kram

Znogge said...

Så skönt att du har fått starkare tabletter. Visst är det allmänt känt att huvudvärk och migrän kan komma från nacken och att stress spelar in. Bra att du testar om sjukgymnastik kan vara behjälpligt. Det är jobbigt att vara så trött för lite vill man orka göra. Du har i alla fall trevligheter att se fram emot. Att umgås med barn och barnbarn är verkligen kvalitetstid.

Kram

ime said...

Ja jag vill verkligen komma tillrätta med detta nu.
Javisst är det trevligt att få träffa det käraste man har. Riktigt underbart och det kommer att bli en rolig vår med besök av sonen ockaå.
Kram

Znogge said...

Nu är husse hemma igen med Miss T. När det gäller foto i pass är det valfritt om man vill ha det eller inte.

Kram