Sunday, January 26, 2020

Söndag

Såg Stjärnorna på slottet igår, Pernilla Wahlgrens dag. Kände igen mig när hon berättade om kampen för att vara en familj. Så kände jag också, det var så viktigt för mig att vara en familj och göra saker tillsammans. Har inte riktigt upplevt det själv som barn. Hade en pappa som jobbade i stort sett alltid och så ville jag inte att vi skulle ha det. Tyvärr blev det inte så och mina barn fick växa upp som skilsmässobarn, vilket var en stor sorg. Men man får bara acceptera och göra bästa möjliga av livet. Kvällen fortsatte med en konsert till Marie Fredrikssons minne, så sorgligt. Hon var alldeles enastående och tolkningarna av hennes låtar var fantastiska.
Sista veckan i januari framför oss, ska detta bli vintern då det knappt blev minusgrader? Jag köpte en rosa ullig mohairtröja och en fin varm kofta i början på hösten som inte har tagits ur garderoben överhuvudtaget. Känns inte som det är aktuellt alls. För mig får det gärna bli tidig vår.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Jag hör till de lyckligt lottade som har haft både min första familj och familjen jag skapade med min man. Båda har hållit ihop och haft fin sammanhållning. Men ingen kan i förväg veta hur det ska utveckla sig och barn mår inte bra i dåligt fungerande förhållanden. Dina barn är trygga och verkar må bra och du kan känna att du har gjort det väldigt bra.
Kram

ime said...

Vad roligt att ni haft fin sammanhållning. Nej barn mår inte bra i dåliga förhållanden. Jag hoppas att dom varit trygga i att få bo kvar i huset vi älskade. Vi mådde bra där allihop.
Kram

znogge said...

Visst kan det vara en sorg när äktenskapet inte håller och man går skilda vägar men det kan också leda till något bättre. Barn mår inte heller bra i ett dåligt fungerande förhållande. Jag växte upp i en trygg familj där vi gjorde mycket saker tillsammans. Så här det även varit för barnen. Personligen kan jag känna att det är tråkigt att ett av två äktenskap slutar med skilsmässa men det är så verkligheten ser ut numera.

Din varma tröja och kofta får du förhoppningsvis spara till nästa vinter.

Kram och ha en bra start på veckan!

ime said...

Skönt att ha fått växa upp i en trygg miljö, visst är det sorgligt att så många äktenskap går i kras men det var ännu sorgligare när kvinnor fick stanna kvar pga ekonomin.
Ja vem vet, jag kanske får nytta av min varma tröja och kofta.
Kram