Sunday, January 19, 2020

Solen skiner

Gick ut en runda på stan, fåglarna kvittrar, solen skiner och på ett speciellt ställe där solen ligger på var det snödroppar fullt utslagna och massor av vintergäck i en rabatt. Det är januari månad. Det är väldigt milt och ser inte ut att förändras den närmaste tiden. Det har inte ens blivit vinter i Skåne och det är ett datum i februari, minns inte vilket, kan ha varit den 15, efter det datumet kan det inte bli vinter. Meteorologiskt sett. Så hoppas vintern uteblir och att det blir en tidig vår. Behöver glädje och sol i mitt liv.
Såg Stjärnorna på slottet igår, Björn Kjellman är en sympatisk person. Det är Tareq Taylor, kocken, också. När dom två snackade skånska när desserten skulle tillagas skrattade jag gott. Vad roliga dom var. Behöver mer skratt i mitt liv.

5 comments:

Znogge said...

Jag håller en tumme för att vi slipper vintern nu när vi kommit så här långt. Vi såg också "Stjärnorna på slottet" i går och det var första gången jag tyckte det var ett bra avsnitt denna säsong.
Även här har det varit härlig väder och solen har visat sig!

Kram och god kväll!

ime said...

Jag tycker även Julia Dufvenius kväll var bra faktiskt.
Verkar som stor del av landet haft härligt väder idag!
Kram och detsamma till dig

ibod11 - Ingrid said...

Jag hoppas att du får många fler skäl att skratta och vara glad för ja, det behöver du :D Det verkar inte troligt att det hinner bli vinter innan den 15:e februari så kanske får du som du vill i det fallet.
Jag gillade också det här avsnittet. Visst var de roliga men jag tror att du som pratar skånska kanske hade lite extra roligt åt dem. De verkade trivas väldigt bra ihop.
Kram

ime said...

Ja jag behöver mycket glädje nu känns det som. Är nog lite för mycket ensam just nu.
Ja kanske behöver man prata skånska själv för att kunna skratta åt deras snack, ni andra kanske inte förstod allt?
Kram

THE ONLY TRUE HACKER IN THE WORLD ® said...
This comment has been removed by a blog administrator.