Friday, April 14, 2023

Fredag

 


Köpte fantastiska franska tulpaner igår.

Idag har jag tagit en semesterdag. Har varit hos en hundfrisör, som också tar sig an katter och fått Tildas päls fixad. Perserkatter får lätt tovor. Tilda var närmast skräckslagen när vi var där. Hon lever i en liten skyddad värld här hemma så hon tycker ju det är hemskt bara att bli intvingad i en kattbur, det ligger nära där jag bor så jag kunde gå dit. 

Jag var och kollade blodtrycket och tog prover i morse. Blodtrycket var bra, 110/84, sköterskan tyckte det var för lågt men med tanke på vad jag hade för två år sen när jag fick medicin tyckte jag att det var bra. Jag äter två mediciner och man ska ta prover emellanåt för att kolla att inte kroppen blir negativt påverkad. Men jag tycker jag mår bra, så jag hoppas proverna också visar det. Trött är jag visserligen ofta men det tycker jag dom flesta klagar på att dom är.

1 comment:

ime said...

Ja det blir en liten chock att komma iväg som katt, hon ville inte ha med mig att göra när vi kom hem, men det gick över 😊
Tror och hoppas att läkaren inte vill ändra på medicinen, jag tycker att jag mår bra.
Kram