Saturday, April 15, 2023

Lördag

 




Idag tog jag tåget till min älskade gamla hemstad Sölvesborg. Jag och E möttes på Ritz, hon hade tagit ett bord och precis innan jag kom vällde det bara in folk. Men det var inte lika hysteriskt som sist vi var där. Sen gick vi som vanligt en liten runda på stan. Var på Smaralda och jag som inte skulle köpa något provade en klänning jag tittat på tidigare. Den satt jättebra så den fick följa med hem. Som E uttryckte det: en riktig Marie-klänning, så fin modell och svalt tyg. Ser framför mig att snart kunna ha bara ben och sandaler. Blev en liten narciss också med hem. Sen har jag varit och handlat mat, väntar besök av J, kul.

4 comments:

znogge said...

Vilken bra och trevlig dag det blev!
Klänningen är bara så söt och alldeles perfekt i vår och sommar. Förstår att du blev nöjd med den.

Kram och god lördag!

ime said...

Ja sån härlig lördag jag fick!
Visst är klänningen jättefin, anledningen att jag bara tittat på den tidigare utan att prova är att jag redan köpt vår- och sommarklänningar. Men man kan inte ha för många kom jag fram till.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

En riktigt bra dag med andra ord :D Skönt att din vän hade ett bord innan det vällde in massor av folk så att ni slapp köa för att få plats.
Klänningen är jättefin och jag tror att den är perfekt för dig :D
Kram

ime said...

Ja efter den gången när det var så mycket folk så brukar E försöka ta ett bord innan jag kommer.
Visst är klänningen fin! Nu är det bara lite varmare temperaturer som fattas.
Kram