Sunday, July 14, 2024

En dag med Dante

 Igår kom S och Dante till mig. Dante har bara varit hos mig en gång när han var 1 år. Dantes pappa är rejält allergisk så det har inte funkat att vara hos mig på grund av katterna. När dom varit nere i Skåne har vi istället åkt iväg och hittat på saker. Denna gången kommer K ner en vecka senare. Vi hade i alla fall en mysig dag igår.  Jag var och mötte dom vid tåget, just nu bor dom hos en kompis till S. Vi lunchade hos mig och fikade på hallonpaj. Det finns ju inte direkt några leksaker hos mig men jag hittade ett spel som vi spelade några gånger. Tyvärr var vädret förskräckligt, det regnade precis hela dagen. På kvällen gick vi till Rosegarden och åt, ett populärt ställe med asiatisk buffé bland annat. Dante är så glad och charmig och rolig, det är jätteroligt att vara med honom och han är så omtänksam. När vi gick hem var det rena skyfallet, de tog ett håll åt tåget och jag gick hemåt. När de kom till tåget undrade Dante om jag kommit hem till mitt så han ringde och kollade, alltså han är ju sötast i världen. Jag är avundsjuk på er som har era små nära, som kan träffas spontant, tänk vilken glädje.

2 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Vad roligt att de kom på besök. Synd att allergi ska begränsa många men nu kan det ju fungera bättre att hela familjen kommer till dig.
Ni verkar ha haft en fin dag trots regnet och jag förstår att du önskar att du hade dem lite närmare. Dante har säkert lärt sig omtänksamhet från sina föräldrar och dig så det kan ni känna er lite stolta över :D
Kram

ime said...

Ja faktiskt blev det en mysig dag trots vädret, att sitta inne och spela spel när det regnar ute går bra ändå.
Vad snäll du är, men jag är så fascinerad av hur Dante tänker och agerar. Han är ju ändå så liten.
Kram