Sunday, July 21, 2024

En lördag på Torsö

 




E hörde av sig om jag ville komma till Torsö igår och det tackar jag ju inte nej till. Jag tog tåget och sen hämtade hon mig vid stationen. Vi lunchade hos henne och jag hade med mig jordgubbar och glass. Tog en promenad ner till hamnen. Där är ett hus till salu med ett fantastiskt läge, det är ganska ovanligt att hus där kommer ut på marknaden, de brukar stanna i släkten. Huset är från 1800-talet och går på 3,5 miljoner. Det kommer nog inte att bli svårsålt.

Det var väldigt skönt att tillbringa dagen på Torsö, det är mycket skönare luft vid havet,  när jag kom hem var det 28 grader i min hemstad.

4 comments:

Znogge said...

Vilken underbar dag på Torsö det blev! Vi har ju kunnat njuta av en alldeles fantastiskt fin helg och den tror jag att många behövde. Vilket fint hus och med tanke på läget lär det inte bli svårsålt.
Här bjuder måndagen på ösregn men det är ändå 21 grader. Får väl bli en hyfsat lång promenad än då men helt lockande känns det inte. Man vänjer sig väldigt snabbt vid sol och värme ;-)

Önskar en fin måndag och inledning på veckan!

Kram

ime said...

Ja det har varit en alldeles underbar helg. Man kan inte förneka att man påverkas av vädret. Det är ju inte kallt idag, lite regndroppar har kommit men solen syns inte till. Jag har varit och lånat ett gäng böcker på biblioteket.
Önskar dig detsamma!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Jättefina bilder från en härlig dag på en av dina favoritplatser. Vad bra att du då och då kan besöka din vän där och njuta av havsluft och skön sommar :D
Kram

ime said...

Ja det är inte alls dumt att ha någon att hälsa på som bor på denna fina plats!
Kram