Friday, July 12, 2024

Ledig fredag

 


Skön ledig dag idag och fint väder. Soligt och varmt. Det väntas ett oväder imorgon med jättemycket regn. Hoppas det missar min stad. Jag sov ut i morse, åkte sen och handlade. Efter det gick jag en sväng på stan. En fin liten blomsteraffär hade 50% på krukor så jag köpte en och en fin helgbukett, kommer inte ihåg vad blommorna heter. Lånade lite nya böcker på biblioteket. Var hemma och vände och gick sen upp på stan igen för att få massage. Det var bättre denna gången. Men jag fick säga till för det gjorde rejält ont på vissa ställen. En del vill ha massage som gör ont men då ligger jag bara och spänner mig. Nu är jag på balkongen, är lite trött efter massagen. Det bästa är att jag är ledig två dagar till. 

6 comments:

Znogge said...

Vilken härlig och njutbar fredag! Perfekt dessutom att pricka in en fin och solig sommardag. Tyvärr är det väl lugnet före stormen om man ska tro prognosen. Själv hoppas jag att ovädret missar oss även denna gång men sådan tur har vi nog inte.
Så vacker buketten är! Jag tänkte först på lövkoja men bladen brukar inte så ut så. Hur som helst så är den väldigt fin.
Massage ska vara effektiv men inte göra så ont så att man ligger och spänner sig. Det gillar i alla fall inte jag heller.

Önskar en fortsatt fin fredag nu!

Kram

ime said...

Vi får hoppas ovädret tar en helt annan bana imorgon.
Ja blommorna är fina, skulle dock vilja veta vad dom heter.
Nej massagen ska inte göra ont. För ett antal år sen gick jag till en idrottsmassör och det gjorde fruktansvärt ont, men efteråt var jag pigg istället för trött som man blir av vanlig massage.
Kram

Hannas krypin said...

Hoppas att du slapp ovädret hos dig. Det gjorde inte vi, det smällde och dundrade och regnet vräkte ner.

ibod11 - Ingrid said...

Skönt att du fick en fin dag med sovmorgon och en trevlig runda på stan. Fina blommor men jag vet inte vad blommorna heter.
Hoppas att det inte blir alltför illa med vädret idag. Just nu sitter vi på Gotlandsfärjan och när vi kommer fram ska det kunna bli skyfall. Men bara idag och sedan ser det bättre ut.
Jag gillar massage där jag blir knådad ordentligt. Allra bäst är det om massören hittar mina onda triggerpunkter och trycker tills smärtan domnar bort. Då blir jag både varm och mår bättre efteråt. Men de flesta vill nog helst ha en skön massage som känns avkopplande. Det borde man få en fråga om innan massagen.
Kram

ime said...

Hanna: tyvärr slapp vi inte ovädret, har regnat precis hela dagen.

ime said...

Ingrid: ja här har det regnat hela dagen men redan i morgon ska det bli bättre. Hoppas ni får fint på Gotland.
Det var ingen ren avslappningsmassage, jag tog det sist men det gör jag inte igen. Jag behöver knådas hårdare och denna massören var duktig men när det gör jätteont ligger jag bara och spänner mig.
Kram