Friday, December 27, 2013

Då har jag en ledig helg framför mig, sista dagen att jobba är på måndag. Sen ser det tomt ut. Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig för att det ska bli sakligt. Jag har fått goda referenser från L, min närmaste chef, som jag tyckt mycket om. Hon har framfört det till han som bestämmer även på skönhetsavdelningen efter att hon slutat. Mina kollegor talar om att dom framfört hur bra dom tycker jag fungerar. Men det verkar inte hjälpa. Han som bestämmer har en annan uppfattning om mig, jag vet inte hur han fått den för vi har aldrig jobbat ihop, han har aldrig varit på avdelningen. Så det ser mörkt ut i Lund. Jag har anmält mitt intresse på andra ställen inom koncernen, just nu är det tufft, januari är verkligen en dyster månad och det är neddragningar på åtskilliga ställen. Jag får gå till mitt favoritställe, arbetsförmedlingen, den 2 januari. Det känns tungt, milt uttryckt. Och jag vet inte hur jag ska klara min ekonomi.

No comments: