Friday, December 13, 2013

Skönt med fredagkväll även om jag inte har en ledig helg framför mig. Slutade i hyfsad tid och har det lugnt i soffan. Tycker inte någon riktig julhets har infunnit sig än på jobbet.
Har funderat en del - något jag är rätt bra på. Det är nu över fem år sen jag gick min utbildning till hudterapeut. Sedan dess har mitt arbetsliv bara gått ut på att bli bedömd hela tiden. Det är rätt jobbigt. Att alltid behöva prestera och att andra ska fälla omdömen om en. När jag jobbar på spa med behandlingar är det egentligen mest avslappnat, då är det kunden som ska döma mig och det brukar gå bra, får ofta positiva och tacksamma omdömen efteråt, ibland har jag t o m fått en kram.
Men det är kanske många yrkesgrupper som blir bedömda hela tiden. Pratade lite med min närmaste chef som nu slutar vid årsskiftet och blir ny varuhuschef. Hon ger mig goda omdömen och det känns bra, hoppas kunna använda mig av henne som referens.

No comments: