Tuesday, December 31, 2013

Ska försöka mig på någon slags summering av 2013.
Året började inte bra, fick sluta som mediesäljare på ett ställe jag varit på i ca sex månader. I efterhand kan jag inse att det var det bästa som skedde, har aldrig varit med om sämre ledning och sedan jag slutade har hela försäljningsorganisationen bytts ut, alla chefer och alla säljare har bytts ut flera gånger. Det säger nog det mesta. Var några tunga månader innan jag själv ordnade en praktikplats på Kicks, det var jätteroligt att vara där och det ledde också till ett sommarjobb inom samma koncern. Där var det tufft i början, vassa armbågar, ingen rolig stämning men sakta jobbade jag mig in i det, trivs fortfarande med själva jobbet och så småningom också med alla jag jobbar ihop med. I augusti kom J hem efter ett år i Japan, det var väldigt roligt. Tyvärr lite problem med hans hyresgäst i lägenheten som helt sonika flyttade ut flera månader innan kontraktet gick ut som blev ett ekonomiskt bakslag för oss. Vi sålde dock hans lägenhet och hade nog lite tur där, plötsligt var det otroligt många ettor lediga i Lund. Jag fick förlängt på jobbet året ut, blev väldigt glad. Tyvärr byttes den glädjen mot osäkerhet och ledsnad nu när jag inget vet om framtiden. Om en vecka åker lilla S till Singapore, J väntar på sitt visum för att återvända till Japan för ett jobb, åker någon gång februari eller mars. Sådär - det blev en liten titt in på 2014 också.

2 comments:

Anonymous said...

Jag önskar dig ett Gott Nytt År!
Marie

ime said...

Och jag önskar dit detsamma!