Monday, December 16, 2013

Usch vad trötta vi varit alla på jobbet idag, lite oroväckande med tanke på att vi har den tuffaste veckan på hela året framför oss.
Tänkte ikväll när jag skulle åka hem att det var så mycket misär jag såg, tiggare, uteliggare och andra inslag. Det är så tråkigt att se. En kille blev avslängd från tåget också, händer ibland att folk åker utan biljett men det var något med hans blick som grep tag i mig. Han var utländsk och ganska ung, en rätt smal liten kille, sa ingenting utan såg bara så jätteallvarlig ut. Tågvärden stod och gapade på honom och pojken satt alldeles stilla och vägrade röra sig, till sist ropade dom ut i högtalaren att dom behövde hjälp med att avhysa en person, alltså någon frivillig som skulle hjälpa tågvärden att slänga av den lille killen. Kändes lite osmakligt. Man kan inte köpa biljetter på tåget, hade man kunnat och jag haft kontanter hade jag betalat hans biljett.

No comments: