Monday, April 14, 2014

Akut tandläkarbesök

Det blev till att ringa min tandläkare och få ett akutbesök idag. Jag är ju snurrig, jag har ju mina visdomständer uppe... jag fattar ingenting!? I alla fall har jag någon typ av inflammation jämte visdomstanden, där är en ficka och har blivit inflammerat, tandläkaren rundade av visdomstanden i övre käken som tydligen är väldigt spetsig och så har jag bitit mig (när jag sovit förmodligen) i kinden och så har det blivit som en ond cirkel. Jag blev bedövad och så rengjorde han där jag är inflammerad men han tyckte inte jag behövde penicillin som det ser ut nu men om det inte blir bättre får jag det. Nu är jag bedövad, har ändå ont, ska vila en stund och hoppas jag känner mig bättre snart. Fick ta en semesterdag idag, så bra att det gick och har ju faktiskt det imorgon också, ska byta däck på min bil så jag hoppas jag är tillräckligt återställd sen för att jobba på onsdag.

2 comments:

Renée said...

Fy vad trist att gå till tandläkaren!Hoppas det hela har gått över, Stor kram!!

ime said...

Tack det blir säkert snart bättre. Men så glad jag blev av ett livstecken från dig!
Kram