Tuesday, April 29, 2014

Tråkiga tankar och känslor

Brottas med en del negativa tankar, hoppas det klarnar lite snart. Jag har lätt för att tappa sugen emellanåt. Är trött på det här med att ha olika jobb hela tiden, önskar så att jag får något jag trivs med och där jag kan få stanna ett tag. Nu verkar det som jag inte ska vara där på Ikea som det sagts utan det blir på ett annat ställe i varuhuset, jag hade mailkontakt idag med HR-tjejen så hon lämnade telnr och mail till han som ska vara min chef. Nu har han lovat att jag imorgon ska få reda på om det blir upplärning nästa vecka, det känns ju rätt sent att be om ledigt på detta jobbet jag är på nu för nästa vecka, men jag får göra ett försök. Han visste inte NÄR jag sen ska börja och hur mycket jag får jobba. Det är ju ändå maj månad i övermorgon och det bör ju bli klart nu, jag måste ju sluta här. Nu anar jag att det kanske inte blir så mycket tid som det sagts heller på Ikea, men jag VET inte, ska få reda på det också så småningom. I värsta fall får jag kanske fortsätta som extra där jag är, men det jobbiga är att INTE VETA. Jag vill inte bara gå och vänta och vänta vecka efter vecka, jag vill också kunna planera. Usch. Det är tufft att ha det kärvt ekonomiskt också hela tiden. Ingenting blir liksom roligt. Jag vill verkligen inte vara sån här, jag vill vara glad och positiv och försöka se framåt.

No comments: