Wednesday, April 23, 2014

Svacka

Idag fick jag och en kille hoppa in på kundservice helt plötsligt. Det är sådär 6 veckor sen jag satt med det sist och då var det kanske en halvtimme. Med andra ord så tar det tid att komma in i något som man inte gjort på så länge och dessutom så lite. Tycker det är lite konstigt. Som tur var satt vi ihop, killen och jag så vi kunde hjälpa varandra, vi var ungefär lika förvirrade.
Känner mig som jag hamnat lite i en svacka. Tycker det enda jag gör är går upp jättetidigt, sover på tåget, jobbar, åker tåg igen och lägger mig för att gå upp igen jättetidigt nästa dag. Det händer ingenting. Tror lite är saknad efter mina barn. S kan man ju följa på hennes blogg och det är inte så jättelång tid tills hon kommer hem. J hör man väldigt lite ifrån, han svarar inte på meddelanden när jag ber honom berätta hur han har det. Nog för att jag vet att han har mycket men tycker ändå han kan skicka några rader ibland. Känner att jag behöver livas upp lite. Ha något att se fram emot. Varje dag hoppas jag ha fått schema från nya jobbet så jag kan planera lite, men det har inte kommit än. Har planerat att vara ledig några dagar innan jag börjar där. Det är mycket man kan önska skulle vara bättre men jag försöker ändå vara tacksam över mitt liv. Vara glad över att jag är frisk, att jag har jobb, att jag bor bra. Men något litet roligt som hade inträffat hade inte varit fel.

No comments: