Friday, April 18, 2014

Besök hos pigg 90-åring

Har hälsat på moster R idag och jag överdriver inte när jag berättar att vi suttit i FEM timmar och tittat på foton. Och moster R pratade oavbrutet hela tiden. Jag är helt mör men hon verkar piggare än någonsin. Men jag får erkänna att många av fotona inte säger mig så mycket, jag vet inte vilka människorna är och hon återupplever allt som hänt i sitt liv, så kanske inte så konstigt att hon är piggare än vad jag är efter dessa timmarna. Men det var kul att se lite foton på mina föräldrar som unga och sen på mig själv också som liten. På ett foto satt vi allihop högst upp på en höskulle, jag kanske var fyra-fem år. Min moster tog ju över gården som hon och hennes syskon vuxit upp på och för mig var det som rena paradiset att komma dit.

No comments: