Saturday, April 12, 2014

Inte pigg

Vackert soligt väder idag men jag är inte kry. Igår fick jag ont i munnen längst in och jag trodde det var en visdomstand som bråkade, det var väldigt länge sen jag kände av det men det kändes på samma sätt. Det tilltog igårkväll och i morse hade jag riktigt ont och är väldigt svullen. Gick till doktorn som tog snabbsänka och kollade, jag har svullna körtlar på hals och under haka, snabbsänkan visade inget så hon tyckte jag skulle börja med ipren som är inflammationsdämpande och går det inte över får jag gå till tandläkaren. Men det är ju ingen tand jag har ont i utan jag har en svullnad i munnen, känns väldigt obehagligt och jag kan ju inte tugga på den sidan. Köpte ipren och gick hem och nu upptäckte jag att jag köpt suppar som man stoppar i ändan på barn, suck vad trött jag blir, jag orkar inte gå tillbaka till apoteket. När jag var på stan träffade jag flera som jag känner och man mår inte bra men står ändå och pratar med folk, den ena var en kille jag inte sett på länge och jag gjorde bort mig, han hade en liten flicka med sig och jag frågade om det var hans barnbarn, men det var ju hans dotter. Han är ju i min ålder så han har blivit pappa igen sent.
Nej nu ska jag försöka sova en stund och se om jag känner mig bättre sen. Man ser så mycket fram emot ledighet och helger och sen blir man bara sjuk.

No comments: