Friday, April 25, 2014

Underbar natur

Hemkommen efter min tur till Sölvesborg. Det är så vackert i naturen, bokskogen blommar och fullt av vitsippor och blommande körsbärsträd, magnoliaträd med mera. Så oerhört vackert. Fikade på Ritz, köpte tulpaner och sen köpte jag även en liten "koftjacka" i ljusrosa spets på Smaralda. Efter besök hos min frisör köpte jag varmrökt lax i Valje.
Det hände en sak på årsmötet igår som jag har lite svårt att släppa. Jag vet inte varför men vår ordförande vill gärna bestämma allt och är väldigt fyrkantig. Jag tyckte han agerade jättekonstigt igår och blev så förbluffad att jag inte kom mig för att säga något. Sen är alla andra i styrelsen tysta och låter det här fortgå. Men jag har funderat och kommit på att jag inte vill vara tyst om sånt här. Så idag har jag skickat ett mail till alla i styrelsen och skrivit att jag inte tyckte det var ok som hände och att det är min personliga åsikt men att jag gärna vill höra de andras åsikt och att vi ska ta upp det på nästa styrelsemöte. Ännu har jag inte fått någon reaktion av någon annan och om detta är impopulärt så får det vara det. Jag vill inte sitta i en styrelse som fullständigt kör över en person utan att någon reagerar. Då tackar jag för mig. Det handlar helt enkelt om hur man vill behandla andra människor och att jag inte vill vara del av ett sånt agerande. Det är alltid enklast att vara tyst och inte yttra sig men jag ställer inte upp på det.

No comments: