Saturday, April 19, 2014

Drömshopping och lite sorgliga tankar

När jag gick på stan var jag inne på Donna och tittade lite. Skulle gärna shoppat men det får vänta. Men jag har precis samma smak som jag haft i många år. Går direkt till dom vita Odd Molly-blusarna och så vill jag ha ett par nya Miss miss-jeans så hade jag känt mig jättefin.
Körde förbi mitt föräldrahem när jag var vid graven idag. Kändes lite sorgligt. Kunde se framför mig när mina föräldrar kom ut och mötte mig när jag kom hem och hälsade på, i alla fall sommartid. Sen körde jag förbi ett litet skogsområde vi brukade promenera i och jag kunde se mina barn som små när vi hälsade på mormor och morfar. Nu är båda mina barn utomlands och J har t o m flyttat till Japan. Kändes också sorgligt. Men det är tidens gång. Föräldrar blir gamla och går bort och barnen växer upp och skaffar sig egna liv. Men det känns som det blivit mycket tillbakablick den här påskhelgen eftersom jag tittade på en massa foton hos moster R igår. Tur att jag har henne i alla fall.

No comments: