Sunday, June 15, 2014

Kärleken till en mamma

Min mammas hand i min. Har varit hos henne idag med en bukett champagnefärgade rosor. Hon vilade när jag kom men vaknade och gav mig ett bländande leende när hon såg mig. Men hon vet inte vem jag är. Men jag kan känna en sådan stark kärlek i alla fall och hon tog min hand i sin. Min lilla fina mamma som alltid funnits för mig. Aldrig någonsin att hon varit arg på mig, det har bara varit godhet och kärlek från henne. Aldrig att hon förebrått mig eller gett mig dåligt samvete för att jag inte hunnit hälsa på henne som jag borde. Tårarna rann när jag satt hos henne idag. Vet inte varför, kanske för att allt blev så starkt när hon tog min hand. Om jag någon gång varit irriterad eller arg på henne så är jag det aldrig mer, jag vet att åren går snabbt. Plötsligt är man inte så viktig som mamma längre i ens egna barns liv och det är ju precis så det ska vara. Men jag skulle vilja uppmana alla som kan, försök hälsa på din mamma och var glad om du har en frisk och pigg mamma som vet vem du är när du kommer och hälsar på.

No comments: