Wednesday, June 04, 2014

Lilla s är hemma igen!

Då kom dagen då lilla S landade på svensk mark igen. I eftermiddags, ja rättare sagt så landade hon på dansk mark, på Kastrup och ikväll mötte hon mig när jag kom med Pågatåget, vi kramades läääänge och så kom hon med hem en stund, katterna blev glada (tror jag)... hahaha.... men dom kände igen henne, det märktes. Det blev en liten snabbvisit, hon ska sova hos sin pappa och så ses vi fredag morgon igen. Känns nästan overkligt att hon är hemma igen, fem månader har både gått fort och ändå känns det som länge sen vi kramades farväl när hon åkte.
Fick stå på tåget till Eslöv hem, det var riktigt trångt. Märklig känsla det där att ha fullt av människor omkring sig på ca 10 cm avstånd, jag är ju inte så lång och det blir så konstigt att veta var man ska fästa blicken, inte heller helt bekvämt att ha någon som andas en i håret. Hoppas det här tar slut snart, men nu är det fem dagar då jag slipper allt som har med tåg att göra.

No comments: