Wednesday, June 11, 2014

Min mammas födelsedag

Idag fyller min mamma 87 år, jag har inte hunnit besöka henne idag, får göra det till helgen. Det är snart sju år sen hon flyttade till det demensboende som hon bor på idag. Vi firade hennes 80-årsdag hos mig när jag bodde i Sölvesborg och då hade vi märkt ett tag att allt inte stod rätt till och det eskalerade sedan så att hon fick flytta till det här boendet i slutet på sommaren det året. Nu är det länge sen hon kände igen mig och jag är lite förundrad över att hennes kropp orkar, hon blir bara smalare för varje gång jag ser henne. Jag har ju accepterat det hela och på något vis vant mig, det känns ju tryggt att hon bor där hon gör, det var mycket värre när hon bodde ensam i sitt hus och man var orolig för vad som skulle kunna hända. Även om det inte går att prata med henne längre så känns det bra att hälsa på henne och bara sitta vid sidan om lite.
Idag växlade vädret om från sommarvärme till ösregn, jag var inte alls beredd på det så jag hade klänning och ballerinaskor på mig. Hoppas solen kommer igen.

No comments: