Monday, June 09, 2014

Underbart väder

Idag har jag varit och klippt och slingat mig, åt på Ritz efteråt. Sen var det hem och så åkte jag till guldsmeden, ska ta loss svalan från armbandet jag fick av mina barn när jag fyllde år och flytta den till ett guldarmband, armbandet som det sitter i nu är gjort av tyg och har blivit lite smutsigt eftersom jag aldrig tar det av mig. Hade lite andra ärenden också, köpte en försenad namnsdagspresent till lilla S, sen var jag hos en fotexpert för att jag ska skaffa ett par riktigt bra skor att ha när jag jobbar. Eftersom jag går och står hela dagarna måste jag ha ett par bra gympadojor att gå i och förra sommaren jobbade jag inte i bra skor och fick väldigt ont i fötterna, tror nästan jag hade början till hälsporre. Hos den här killen fick jag stå på en låda där det var spegel under, sen gick jag på ett löpband, han filmade det hela så vi kunde se exakt vad för slags skor jag behöver, jag köpte ett par av honom och dom gick på 1400 kronor men jag vet att bra gympadojor kostar. Därefter var det dags att besiktiga bilen, det gick ok, en bromsslang var dålig så jag körde till min bilreparatör, har hittat en jag tycker är bra, att åka till Volvo kostar ju skjortan. Detta skulle väl gå på under tusenlappen och då besiktigar dom om den till mig.
Imorgon har jag fått en akuttid hos veterinären, lilla Tilda har en tova i pälsen som hon har jättemycket besvär med, hon brukar kunna slicka bort det och sen klipper jag, men det ser ut som hon fått nån slags eksem eller något, hon är jätteirriterad och jag får inte röra det, så vi behöver hjälp att få bort den. Vilken tur att jag fick tid så snabbt, det är så synd om henne när hon är så irriterad av det.
Vädret idag är fantastiskt, vi har haft varmast i hela Skåne. Jag körde en liten extrarunda när jag var hos min frisör och körde förbi Krokås, herregud vad vackert där är. Bilden är därifrån.

2 comments:

Åsa said...

Vilket vackert foto :)
Låter som att det rullar på nu :)
Hoppas kissemissen bli bra och de får loss tovan.

Jag ska med min katt ikväll :)
Puss å kram!

ime said...

Ja hon har sånt besvär med tovan. Hoppas inte det är nåt allvarligt med din kisse.
Puss o kram