Wednesday, June 18, 2014

Tildas tvilling?

Hittade en bild på en katt som är till salu som är kusligt likt min Tilda!! Första bilden är min Tilda. Jag undrar vad som hänt om jag kommit hem med den katten!? Tilda hade väl inte fattat mycket men Zelda borde ju ha undrat, en likadan katt som vi redan har??! Men jag tror inte det finns någon så kärleksfull katt i hela världen som min Tilda är. Zelda och Tilda har för övrigt väldigt roligt ihop, de har just busat runt här, den ena gömmer sig och när den andra kommer så hoppar den fram som gömt sig! Hahaha... precis som barn brukar leka. Minns när jag hade min Svea och Zelda, 10 veckor, flyttade in. Svea blev först rädd och gömde sig, men vande sig så småningom, hon gick fram i början när Zelda sov och luktade på henne, man riktigt såg hur hon funderade på VAD i all världen det var vi kommit hem med. Zelda var ju busig och ville leka, hon satt på en köksstol under bordet och när Svea gick förbi så slängde hon ut en tass för att busa, men hon var ju så liten så hon nådde inte ner, hon nuddade bara svansen och från Svea kom det ett förvånat läte. Påminner om när jag var liten och brukade gömma mig när min farmor kom och sen hoppa fram och skrämma henne... såna konstiga lekar hade jag men min mamma sa till mig att jag fick sluta med det.
Då är det bara en jobbdag kvar i Lund och sen är jag ledig två dagar för att sen jobba i Älmhult på söndag.

No comments: