Sunday, June 01, 2014

Misslyckad bakning

Skulle baka ett bröd idag, hade köpt en slags mix i en förpackning liknande en stor mjölkkartong, först skulle man skaka allt, sen hälla i vatten och skaka allt igen kraftigt. Jag skakade inte tillräckligt kraftigt för när jag skulle hälla upp allt i en form fanns det en massa mix i botten som inte blivit blandat. Jag rörde ihop allt så gott det gick men nu när jag haft det i ugnen och ska hälla upp det så sitter nästan halva brödet kvar i formen och jag vet inte riktigt vad det liknar som jag stjälpt upp. Så kasst. Kunde ju bakat på vanligt sätt istället.
Jag undrar om jag kommit in i nån slags medelålderskris. Jag har aldrig haft någon kris som haft med min ålder att göra innan, en del tycker det är jobbigt att fylla 30 eller 40 men jag har alltid trivts med min ålder och varit nöjd. Jag kan väl inte säga att jag inte trivs med åldern just nu, eller, jo det kan jag nog. Men det är nog inte så enkelt att det bara handlar om det. Jag måste försöka komma ur det här och jag kan nog inte vänta på att något ska hända som gör att det känns bättre utan jag får jobba med detta själv. Ser inte direkt någon lösning, försöker bara ta en dag i taget och försöka må så bra som möjligt. Försöka njuta av de små tingen som egentligen inte är små. Att det är fint väder, soligt, att jag kan gå ut och njuta på min balkong. Ta en kopp kaffe. Bara försöka v-a-r-a.

4 comments:

Åsa said...

:)
det finns en del självhjälpsböcker..det finns kurser du kan gå och du kanske även kan gå och prata med någon? det behöver inte vara 20 ggr utan kanske räcker med 5-10 ggr?

Stor kram på dig!

Renée said...

Kris betyder utveckling så det är inte bara negativt som många tror! Jag har haft en stor kris i livet, blev så illa så jag hade panikångest hela tiden och mådde så himla dåligt... Tog mod till mig och ändrade mitt liv och sökte hjälp. Numera mår jag bra men jag tror att man ibland behöver lite kriser i livet. Allt kan bara bli bättre!!! KRAM

ime said...

Åsa: Tack för dina tips, jag måste ta tag i det här.
Stor kram <3

ime said...

Renée: Ja, du har nog rätt, man utvecklas genom kriser. Och jag hoppas det gäller mig med!
Kram