Friday, December 19, 2014

Hittar inte min stil

Jag känner mig, som jag skrivit tidigare, lite vilsen i min klädstil. Kan inte riktigt bli nöjd. Köpte en pennkjol och en knytblus via mq.se men det var bara SÅ fel när jag fick hem det, såg mer ut som en tant, jag kanske är en tant men jag vill INTE se ut som en. På Kicks-jobbet är det ju svart som gäller, man måste ha deras top och sen har jag antingen svart kjol, lite klockad (som jag inte heller trivs i) eller ett par svarta byxor. I Lund kan jag klä mig hur som helst, då kan jag dra på mina älskade trasiga jeans, men i andra butiksjobbet är det svårt. Alltså, det finns ingen klädkod mer än att man inte ska vara för urringad eller för kort kjol, men jag kan inte hitta vad jag trivs i. Sen ser ju alla kläder så snygga ut på den som är smal, jag vill inte heller se ut som att jag inte fattat att jag passerat 25. Jag tycker det är snyggt med lite klassisk stil, rena snitt och gärna svart. Sen blir ju allt snyggare om man kan ha klack, man får snyggare hållning. Men det funkar ju inte, jag kan inte gå i klackar hela dagarna. Man kan ju inte heller förnya hela garderoben, försöker hellre satsa på basplagg. Jeansen som jag älskar kan jag inte hitta märket längre, de som sålde dom innan har slutat och jag hittar inte heller någon återförsäljare på nätet. För jag kunde förstås införskaffa ett par nya som inte är söndriga så kunde jag ha dom i butiken. Jag älskar vita skjortor eller blusar och till jeans är det jättesnyggt och en kofta till. Får se om jag kan göra lite fynd på rean.

No comments: