Wednesday, December 17, 2014

Julafton om en vecka!?

Men hjälp - är det en vecka till julafton? Herregud, var tar tiden vägen?? Som tur är har jag inte en massa måsten, julklapparna är så gott som klara, paket skickat till J i Japan. Ska göra köttbullar i helgen och handla julmaten nästa vecka, jag har inte fulla arbetsdagar måndagen och tisdagen. Lilla S kommer på fredag, vi ska nog lyckas få till jul i år med. Men konstigt känns det och ännu konstigare att det snart är år 2015. Minns när det blev år 2000, är det 15 år sen?? Då var jag ju fortfarande ung. Ute är det inte jullikt alls, vaknade i morse av att det blixtrade och åskade, i december!? Sen började det ösregna.

2 comments:

Anonymous said...

Visst har tiden gått fort! Snart jul! Inte är det samma stämning som när barnen var små, eller hur?
I år får jag hem alla och då gäller Carpe Diem :)Har lite svårt att njuta när jag vet att vi ska skingras igen :( Sorry för att jag låter gnällig när jag får träffa mina barn över jul.
Du har ju din son långt bort. Men jag vet precis hur det är. Min pojk har varit i länder där jag inte vågat hälsa på (och det är inte sista gången, tror jag). Obs att han inte är militär :)
Nytt för nästa år är att min yngsta ska plugga i Lund! Som jag gjorde för länge sedan.
Jag bjuder dig på fika om du har tid att träffa mig någon gång när jag hälsar på!
Marie

ime said...

Du har rätt, det är inte samma stämning som när barnen var små. Barnen brukade få en julklapp på morgonen och jag minns när min son fick en mjukis-Björne och hur lycklig han blev! Man blir nästan lite tårögd.
Vad roligt att din yngsta ska börja plugga i Lund och självklart ska vi träffas när du hälsar på!! Ska bli jätteroligt!